Dagelijkse beweging

Gepubliceerd op 17 mei 2019 10:49

Waarom is dagelijkse beweging, buiten sporten, zo belangrijk? 
De beweegnorm staat op 30 min matig intensieve beweging per dag

Wil je fit en gezond blijven, ook op latere leeftijd of wil je juist afvallen? Dan is juist die dagelijkse beweging waar je het meeste resultaat van gaat halen naast voeding, ook al sport je niet. Daarom een aantal tips!

 


1. Maak dagelijkse beweging prioriteit. Ga eens wandelen meteen na het opstaan en eet daarna je ontbijt. Je bent wakker en je hebt meteen energie in je lijf!

2. Pak zo vaak mogelijk de fiets of de trap, elke extra telt! 


3. Werk je zittend? Zet de timer op je telefoon en ga elke 20 minuten even een rondje lopen, goed voor de bloedsomloop en gaat dipjes tegen!

4. Bel lopend, allemaal extra stapjes!

 

5. Stap een halte eerder uit als je met met het ov moet. Google maps is your friend

6. Maak een lunchwandeling, even frisse lucht en een leeg hoofd

7. Heb je een afspraak? Ga iets actievers doen, maak een wandeling of ga samen sporten!

 

 

Liefs,

 

Stella


« 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.